ݡabcdekaa.blogspot.com
Assalamualaikum and Hey, it's Eka here, and welcome to my blog.
Pleae be nice, and I will be nice to you too. Thanks for visiting here, Fellas!
Nur Atikah, 8teen.
♔ facebook ♔ twitter

Name : Nur Atikah
Gender : Female
BirthPlace : Malacca


I Love
✿ Mom ♥
✿ Father ♥
✿ Siblings ♥
✿ Friends♥
✿ ♥

♔Footprints in the sand.
♔Flyaway.
loved loved loved


This layout was coded by !mesmeriz.ed♥/mindy, with scrolling codes from noturcupoftea, images from thefadingnight/reviviscent and background from fivepointsapart.
♔Parallel Worlds
Wednesday, October 23, 2013 ♔ 12:33 AM
Welcome Back

Assalamualaikum && hi evelibadeyyy *lambai tangan*
Orite, gambar dgn tajuk langsung tak masuk hahaha ah biar kan.
So, welcome home to me lol padahal update blog jekot.
Dah lama tinggalkan blog dalam 3 bulan centulah lama tak lamalah bagi aku.

So let's go on first.
Macam biasa, banyak benda nak cerita kat sini. *betulkan position tempat duduk*
Okay let's start --
First, aku dah delete post-2 yg lama. Jumlah entries sebelum ni dalam 176 something tp dah delete semua, kasi tapis cerita-2 dulu, so sekarang tinggallah dalam 30 lebih je.
Beza banyakkan? Sebab apa aku delete? Banyak sebab *senyum sendiri*

Okay, mari kita teruskan.

Dalam 3 bulan tak update mulanya dari bulan Julai, sampailah sekarang, Oktober dah kita.
Bulan Nov depan, dah nak exam Sem1 utk STPM. Kau tahu masa jalan cepat je. Setuju? Ye.
Bila fikirkan balik kan, banyak kenangan dgn classmates aku ni *lap air mata*
Ni bukanlah drama sinetron apatah lagi cerita rekaan semata-mata. Ni betul. Memang betul.

Alhamdulillah, 21 Oktober 2013 hari yang paling gembira. Super duper gembira bg kiteorg sekeluarga.
Aku lulus interview dan diterima masuk ke UiTM Kampus Puncak Perdana.
Balik dr class, mama tanya sepatah aku jawab sepatah. "Along nak beli pape tak?" "Tak."
Selalunya, aku memang tunggu mama tanya mcm tu. Memacam nak beli tp kali ni tak.
Aku jawab sepatah je. Takde mood tambah lagi tangan dah sejuk sbb tunggu result UiTM 2nd intake.
Sampai je kat rumah, tak pernah aku terkejar-kejar masuk rumah dgn selekeh tudungnya berlari masuk bilik nak ambik phone utk check result. *tarik nafas panjang, lepas*

Okay meh teruskan lagi.

Nak diceritakan line time tu agak slow. Faham-2jelah bila dah tengah takde mood lepas tu line ajak bergurau dgn senda dan  tawanya lagi menambahkan bad mood aku tu.
Mama faham condition aku time tu, Stghess tp dia biarkan je. Dah tahu perangai anak dia ni.
Bila part isi IC kat web tu Allah je yang tahu jantung aku mcm nak putus pastu tangan sejuk gila.
Sebab, lepas je isi IC, biasanya result terus keluar.
Alhamdulillah. Syukur sangat.
Mama panggil aku, terus aku pergi kat dia then peluk nangis bagai.
Time tu Allah je yg boleh describe aku cemana.
"Dah, jangan nangis lagi. Teruskan utk capai cita-cita along. Mama doakan."

Ya Allah, terus terang aku tak pernah tengok mama dgn ayah suka macam tu.
Doa atuk dimakbulkan. Doa Mama & Ayah pun dimakbulkan. Doa cikgu-2 dimakbulkan dan semua org.
Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah.
"Along mimpi along tak dpt, ma" mama sorang je aku bg tau. Tu pun bila ditanya.
Kalau ma tak tanye, aku tak bg tahu pun. Diamkan aje.
"Dia nangislah, ayah." - Mama. Bila dgr suara ayah time tu Ya Allah sukanya dia. Mama pun.

"Hilang segala penat mama, Along." Alhamdulillah Allah makbulkan doa-2 kita semua.
Tak lupa mak lang and family. Dorang banyak tolong family kitaorg semua..
Semoga Allah balas jasa dorang dgn lebih baik lagi. Aamiin.
"Nanti, bila dah kerja dah berjaya semua jangan lupa mama ayah atok kita semua ni, ika." - Atuk.
"Insya-Allah tak lupa" *angguk kepala tande faham*

Kelas hari ni okay alhamdulillah. Tak sangka ada yg menangis. Maksud aku classmates aku, Nadzmi.
Dia nangis depan aku sebab dia fikirkan pasal friendship kita semua.
Even baru kenal, dah rapat mcm adik beradik.
Cuna dgn Asiah pun nangis. Hey korang janganlah :-)
Mulanya aku nampak mata omi ni merah-2 so tak syak papelah kan. K, aku buatlah mcm biase.
"Mi, kau nangis eh?" "Eh, mane adelah."
Pandai dah tipu aku sekarang padahal mata tu dah merah dah.

"Kau tipu. Kau nangis kan Miii." terus mengalir air mata dia.
Makin lama makin merah. Makin lama makin banyak air mata dia keluar.
And time tu aku perasan cuna dgn asiah dah berkaca mata memasing.
Aku buat-2 tak nampak kang nanti kalau aku nangis sama, mesti dorang rasa lg sedih.
"Janganlah nangis miii. Aku mana reti pujuk." dia senyum pulak kat kita.

Tul lah friendship. Kan? Like I said before, mcm adik beradik. Aku mmg cengeng nampak je mcm ni :3
Ade rezeki kita jumpa lagi. Berbuka puasa sesama. Raya sesama. Shopping raya pun sesama.
"Lepas ni tak jumpalah kita ye" cikgu syahid. Haih jgn cakap centu cikgu. Serba salah saya dibuatnya.
Nak tengok gambar? Jom. Aku kalau taip ni memang tak ingat dunia gamaknya.
Panjang post kali ni kan. Biarlah. Dah 3 bulan tak update. Baru 3 bulan. Chill lah *tunjuk gigi*

 one of the picture bila first jamuan kelas

 here we go. meet my classmates !

 one of the picture kat rumah cuna. time ni raya. hey ingat lagi tak ? :-)

ni pulak time merdeka raya. keep these moments with you all.


 bbq kat rumah firdan. find me :D

 le girlsss ceh comel kan memasing :*

 bila lagi kita dapat mcm ni ek korang? candid :-)

i love sunset. really love it. it's natural no edit. haih kenapa comel sangat ni :3

sebenarnya banyak gambar-2 ni tapi biar aku simpan gambar-2 tu tau korang.
At least bila kita jauh, boleh kita tengok balik. Tak jauh pun aku tengok jugak *kesat air mata sendiri*
I do love you.
Tak tercakap bende ni tp aku harap kita masih dpt berkawan.
As korang tahu yg aku ade cakap "aku dah give up." tp korang tetap bg semangat jgn putus asa.
Menangis aku fikir pasal ni. Memangis aku tengok parents aku nak sangat tengok anak dia berjaya.
Aku rasa kalau korang kat tempat aku, korang akan buat benda yg sama.

Aku tak bawa maksud yg aku pilih jalan ni utk ikutkan parents semata-2. No. 
Aku harap korang tak salah anggap. :-)
Till here. Next time kalau ade masa lagi, kita update lagi.
Just, take a good care of yourself.
I'll be fine. Aku doakan korang pun berjaya dan terbaik dunia akhirat.
Aamiin. 
Assalamualaikum. 

Nur Atikah.
12:33 AM
Wed, 23rd Oct '13.
back to the top